Veri Toplama Araçları

Kaynaştırma uygulamalarının özel gereksinimli olan ve olmayan küçük çocuklar üzerindeki etkileri ile çocukların gelişimine ilişkin faktörler aşağıda listelenen değerlendirme araçları kullanılarak belirlenecektir. Veri toplama araçları ile her araç için bir kaynak aşağıda sunulmuştur.

Gazi Erken Çocukluk Değerlendirme Aracı (GEÇDA)
Temel, F., Ersoy, O., Avcı, N., & Turla, A. (2005). Gazi Erken Çocukluk Gelişimi Değerlendirme Aracı.Ankara: Remay.

Yeterlilik indeksi (Yİ)
Simeonsson, R.J., Bailey, D., Smith, T., & Buysse, V. (1995). Young Children with Disabilities:Functional Assessment by Teachers. Journal of Developmental and Physical Disabilities,7(4), 267-285.

Kaynaştırma Sınıfı Profili (KSP)
Soukokou, E.P. (2012). Measuring quality in inclusive classrooms: Development and validation of Inclusive Classroom Profile. Early Childhood Research Quarterly, 27, 478-488.

Okul Öncesi ve Anasınıfı Davranış Ölçekleri (OÖDÖ)
Merrell, K.W. (1996). Social-emotional problems in early childhood: New directions in conceptualization, assessment, and treatment. Education and Treatment of Children, 19, 458-473.

Okul Uyumu Öğretmen Derecelendirme Ölçeği-Kısa Formu (OUÖDÖ)
Betts, L.R. & Rotenberg, K.J. (2007). A short form of the Teacher Rating Scale of School Adjustment.Journal of Psychoeducational Assessment, 25(2), 150-164.

Öğrenci-Öğretmen İlişki Ölçeği (ÖÖİÖ)
Pianta, R.C., Nimetz, S.L., & Bennett, E. (1997). Mother-child relationships, teacher-child relationships, and school outcomes in preschool and kindergarten. Early Childhood Research Quarterly12, 263-280.

Ebeveyn-Öğretmen İlişki Ölçeği-Ebeveyn Formu (EÖİEF) ve Ebeveyn-Öğretmen İlişki Ölçeği-Öğretmen Formu (EÖİÖF)
Petrogiannis, K., & Penderi, E. (2014). The Quality of Parent-Teacher Relationship Scale in the kindergarten: A Greek study. International Research in Education, 2(1), 1-21

Ev Ortamını Değerlendirme Aracı (EODA)
Frankenburg, W.K., & Coons, C.E. (1986). Home Screeening Questionnaire: Its validity in assessing home environment. The Journal of Pediatrics, 108(4), 624-626.

Sosyometrik Dereceleme Ölçeği (SDÖ)
Asher, S.R., Singleton, L.C., Tinsley, B.R., & Hymel, S. (1979). A reliable sociometric measure for preschool children. Developmental Psychology, 15, 443-444.

Kaynaştırmaya İlişkin Görüşler Ölçeği (KİGÖ)
Kırcaali-İftar, G. (1996). Kaynaştırmaya İlişkin Görüşler Ölçeği’nin geçerlik ve güvenirlik bulguları. 6. Özel Eğitim Günleri Poster Bildirisi, Hacettepe Üniversitesi, Ankara, Türkiye.


Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi
06800 Beytepe Ankara