1. Kaynaştırma özel gereksinimli çocukları ayrımcılık, olumsuz tutumlar ve etiketlenmenin olumsuz etkilerinden korumaktadır.
2. Okul öncesi sınıflara devam eden özel gereksinimli küçük çocukların sosyal-duygusal, bilişsel, dil gibi alanlardaki gelişimleri olumlu yönde etkilenmektedir.
3. Özel gereksinimli çocuklar, okul öncesi ortamlarda akranlarını taklit ederek, onları model alarak uyumsal davranışları daha kolay öğrenmektedirler. Bu nedenle davranışları özel eğitim kurumlarına göre daha iyi gelişmektedir.
4. Normal gelişen çocuklar özel gereksinimli akranlarına daha olumlu tutumlarla yaklaşmakta ve onlar hakkındaki önyargıları azalmaktadır.
5. Öğretmenin, özel gereksinimli çocuk için sınıf ortamı, eğitim programı ile kullandığı öğretim yöntemlerinde yaptığı uyarlamalar ve bireyselleştirmelerden sınıftaki tüm çocuklar yararlanmaktadır.
6. Özel gereksinimli olan ve olmayan çocukların okul öncesi kurumlarda birlikte eğitim almaları, ayrı kurumlarda eğitim almalarından daha ekonomiktir.